• Korongos, vagy kártyás vendéghívó rendszert válasszak?
  • Melyik éri meg leginkább?
  • Melyik működik a legjobban?
  • Később vajon fogom bővíteni?
  • Nem fogják tönkre tenni a vendégek?
  • Nem fogják vajon elvinni a vendégek?
  • Biztos, hogy jól fog működni?
  • Mekkora a legnagyobb hatótávolsága?

És még sorolhatnánk a kérdéseket amelyeket Ügyfeleinktől kapunk, amikor vendéghívó rendszert segítünk választani. Minden vendéglátó, vagy egyéb felhasználási hely különbözik, ezért mindig igyekszünk a lehető legjobb tudásunk szerint  ajánlani hívórendszert, olyat, ami már hasonló helyeken bevált. Akkor nézzük sorjában a fenti kérdésekre a válaszokat.

Korongos, vagy jelzőkártyás rendszert válasszak?

Elsőre egyértelműnek tűnhet a válasz, hogy a kártyást érdemesebb választani, mert az alap készlet több jelzőkártyát tartalmaz. DE és ez egy nagy DE, nem ilyen egyértelmű a válasz, mert a korongos rendszereknek számos előnyük van a kártyás kialakítású hívórendszerekkel szemben.

A kártyás hívórendszer előnyei:

  • Több jelzőkártya az alapcsomagban (16db vagy 20db)
  • Egy egységet alkot a rendszer

A korongos hívórendszer előnyei:

  • Egyszerűen bővíthető - tetszőleges számú korong illeszthető a rendszerbe
  • A billentyűzet különálló egység - így akár másik helyről is hívhatók a korongok, mint ahol a kiadásuk történik
  • A korongokon LED kijelző található - Amin a sorszám mindig olvasható marad (nem kopik le a matrica)
  • A korong exkluzívabb megjelenésű, mint a kártya

Melyik vendéghívó rendszer éri meg a legjobban?

Ez ismét egy olyan kérdés, amire nincs általános válasz, ez mindig a felhasználási helytől és módtól függ. Kifőzdékbe, utcai ételárusoknak, lángososnak inkább az egyszerűbb és védettebb hívórendszereket szoktuk ajánlani, mint pl. a NextCall NCT-300 vagy a Retekess TD175. A kártyák jobban védettek a nedvességtől és az olajtól, jól tűrik a mostohább körülményeket. Hangulatosabb, beülős helyekre már jobb választás a 20db jelzőkártyával rendelkező Retekess TD173 készülék, sörözőkbe pedig a teljesen vízálló NextCall NCT-500, vagy a cseppmentes Retekess TD158 vendéghívót szoktuk ajánlani.

Melyik éttermi vendéghívó a legjobb?

Erre a kérdésre szintén nincs egyértelmű válasz, mert más a legjobb egy kifőzdének és más egy elegáns étteremnek, de például egy bowling pályára is egyedileg választunk rendszer. Mindig az adott hely igényei döntik el, hogy melyik rendszer a legjobb befektetés. Mennyi csipogóra van szükség? Mekkora a lefedni kívánt terület? Egy helyről történik a kártya/korong kiadás és a hívás? Elegendő egy helyre hívni az ügyfeleket, vagy több helyen is lehet kiszolgálás?

Lehet bővíteni a hívórendszert?

Igen, mind a korongos, mind a kártyás kialakítású hívórendszer bővíthető. Lehet további korongokat/kártyákat a rendszerbe illeszteni. Lehet további hívó billentyűzeteket is a rendszerbe tenni. Kártyás rendszer bővítésénél általában jobban megéri a komplett rendszerből több darabot vásárolni és összehangolni őket (igény esetén az összehangolást díjmentesen elvégezzük). Korongos rendszernél viszont már olcsóbb csak a korongokat és töltőket megvásárolni (minden 10db korong után szükséges egy töltő), mint a komplett rendszer billentyűzettel együtt.

Nem fogják tönkre tenni a vendégek a csipogókat?

Nem, ez nem jellemző, hiszen a vendég előre kifizeti a megrendelését, csak ezt követően kapja meg a korongot, így érdeke, hogy vigyázzon rá. Rövid ideig van egy ügyfélnél a hívó korong, vagy kártya, csak addig amíg a rendelése elkészül. Általában az a tapasztalat, hogy inkább érdeklődve nézik, hogy mit is kaptak, mutatják a társaságuknak és gyakran haljuk, hogy: "Ilyen mindenhova kellene". Cseppmentes, vagy teljesen vízálló készülékekkel a véletlen balesetek is megelőzhetők.

Nem fogják vajon elvinni a vendégek a korongot/kártyát?

Nem, egyértelműen nem a választ. Itt is igaz az előző pontnál tett megállapítás, miszerint a vendég előre fizet, csak utána kapja meg a csipogó korongot/kártyát. Ha nincs nála a korong, vagy a jelzőkártya, akkor nem fogja megkapni a rendelését. Ennek fényében vigyáznak rá a vendégek. Olyan viszont előfordult már, hogy kültéri szórakozóhelyen eltűnt 1 jelzőkártya. Az adott vendég kissé jobban a pohár aljára nézett és el is felejtette, hogy rendelt ételt is. Másnap a takarításkor meg lett ez a kártya is. Hazavinni sincs értelme a vendégnek, mert nem használhatja önmagában semmire, egy komplett rendszer is szükséges mellé.

Biztos, hogy jól fog működni az én üzletemben is?

A vezeték nélküli hívórendszerek alapvetően nagyon egyszerűen működtethetők, megadjuk a sorszámot, hívjuk, a korong, vagy kártya pedig jelez. Szinte csak a hatótávolság az ami befolyásolja a használhatóságát (erről részletesen a következő pontban olvashat). Amennyiben vigyáznak rá (nem törik el), akkor hosszú ideig bármilyen karbantartás nélkül használható. Tisztítás természetesen szükséges, mind a billentyűzeteket, mind a korongokat, kártyákat időnként érdemes megtisztítani a rárakódott szennyeződéstől. Ehhez használjunk száraz, vagy enyhén nedves, puha rongyot, tisztítószereket, kemikáliákat nem szabad viszont használni, mert károsíthatják a műanyag burkolatot.

Mekkora a vendéghívó legnagyobb hatótávolsága?

A hatótávolság az kiválasztott modell oldalán mindig feltüntetésre kerül, a legkisebb hatótávolság 200m, de a legnagyobb elérheti akár az 5000m-t (5km) is. A hatótávolságot a gyártó adja meg, és mindig nyílt területen mérik. Erről azt fontos még megemlíteni, hogy itt is mindig az adott felhasználási hely a mérvadó. Mekkora a maximális távolság, ameddig a vendég eltávolodhat a kiszolgáló pulttól? Például ha van kinti dohányzásra kijelölt terület, akkor azt is figyelembe kell venni. Milyen vastag és milyen szerkezetű falak vannak az épületben, ahol használni tervezzük a hívórendszer? A vasbeton jobban leárnyékolja a jelet, mint a gipszkarton, a tégla félúton van a kettő között. Igény esetén bizonyos modellekhez jelerősítőt is lehet használni, így megnövelve a lefedett területet, a hatótávolságot.

Bízunk benne, hogy a fenti összeállítással segítettünk megválaszolni a kérdéseit. Amennyiben mégis maradt még olyan, amire nem találja a választ, akkor keressen minket bizalommal az elérhetőségeinken és segítünk akár a megfelelő vendéghívó kiválasztásában is.