A vendéghívó rendszer egy olyan vezeték nélküli eszköz, ami segít a vendégek, ügyfelek pontos irányításában, a várakozással telt idő nyugodtabb eltöltésében. Ez mellett az üzemeltetőnek is nagy segítséget tud nyújtani a pontos és gyors kiszolgálás érdekében.
Egy vendéghívó rendszer alapvetően két részből tevődik össze, egy hívó billentyűzetből és több jelzőkészülékből. A billentyűzetet a személyzet kezeli, míg a jelzőkártyát az ügyfél kapja meg.
A vendéghívó rendszer működése az alábbi példán keresztül ismerhető meg a legjobban:
- Az Ügyfél megérkezik és leadja a megrendelését a pultnál. A fizetést követően kap egy sorszámmal ellátott hívásjelző (pager) készüléket.
Az ügyfél a várakozás idejére nyugodtan eltávolodhat a kiszolgáló pulttól, a használt vendéghívó rendszer hatótávolsága erejéig, ami min. 200m. de akár elérheti az 1km-t is. - Amikor az Ügyfél megrendelése elkészült, vagy ő következik sorban az ügyfélszolgálaton, akkor a kezelő megadja az Ügyfélnél lévő hívókorong sorszámát és jelzést küld rá.
- Az Ügyfélnél lévő hívásjelző - beállítástól függően - elkezd csipogni, rezegni és villogni, így tájékoztatva, hogy fáradjon a kiszolgáló, vagy ügyintéző részleghez.
A vendéghívó rendszer elsősorban a vendéglátás területére lett kifejlesztve, azonban a szolgáltatás, a kereskedelem és az ipari felhasználás számtalan más területén is nagy segítséget tud nyújtani. Minden olyan helyen hasznos lehet az alkalmazása, ahol nem azonnali a kiszolgálás, a megrendelést követően várakozni szükséges a kiszolgálásra, az ügyintézésre, vagy az áru összekészítésére.
A teljesség igénye nélkül az alábbi üzletekben, szolgáltatóknál használnak már vezeték nélküli vendéghívó rendszereket:
- Éttermek
- Gyorséttermek, kifőzdék
- Gyros, kebab büfék
- Lángosos, hamburgerező
- Pizzériák
- Üzemi étkezdék
- Önkiszolgáló étterem
- Cukrászda
- Büfékocsi (Food Truck)
- Kínai étterem
- Kávézó
- Játszóház
- Sportpálya
- Orvosi rendelő
- Állatorvosi rendelő
- Tüzéptelep
- Építőanyag kereskedés
- Nagykereskedés
- Villanyszerelési bolt
- Autó alkatrészbolt
- Gyártó és összeszerelő üzemek
- Gyártás, termelés
- Raktárakban
- Kamion, teherautó rámpa rakodás irányítás, hívó
- Kiskereskedelmi üzletek
Mint ahogyan a fenti felsorolásból is látszik, az éttermi felhasználás mellett legalább ugyanannyi, de inkább több más iparágban is megelégedéssel használják a vendéghívó rendszereket.
Melyik vendéghívó rendszert válasszam?
Leggyakrabban a fenti kérdés hangzik el amikor egy érdeklődő megkeres minket vezeték nélküli vendéghívó rendszerrel kapcsolatban. Minden üzlet, étterem és egyéb felhasználási hely különböző adottságokkal rendelkezik, ezért egyértelmű válasz nincs a kérdésre. Amikor mi felmérjük az adott hely igényét, akkor a következő kérdéseket szoktuk feltenni:
- Mekkora hatótávolságra van szükség, milyen messze távolodhat el a hívás helyétől az ügyfél, vendég? – Ebből tudható meg, hogy mekkora hatótávolságú vezeték nélküli hívórendszerre van szükség.
- Mennyi vendég/ügyfél várakozhat egyidőben a kiszolgálásra? - Itt azt mérjük fel, hogy hány darabos szettre van szükség, esetleg, később szóba jöhet-e a bővítés.
- A kinézet számít, vagy inkább a működés és az ár-érték arány az elsődleges? - Vannak kevésbé dizájnos és kifejezetten elegáns kialakítású vendéghívó rendszerek is a kínálatunkban. A kevésbé dizájnos készülékek ára kedvezőbb lehet, de ez sem igaz minden esetben.
Korongos, vagy kártyás vendéghívó rendszer?
A korongos kialakítású vendéghívók nagy előnye, hogy a korongok töltője külön van a hívóbillentyűzettől. Így a hívás és a korongok kiadása két külön helyről is történhet. Ezen kívül a korongos vendéghívó rendszereken, a hívókorongokon is található kijelző, amin az adott korong sorszámát egyszerűen változtathatjuk. Korongos rendszereknél a bővítés is egyszerűbb, mert csak a plusz korongokat és a töltőt kell hozzá megvásárolni, billentyűzetből elegendő egy darab is.
Ezzel szemben a kártyás vendéghívó rendszerek a töltővel egy egységet alkotnak, de cserébe több hívókártyát tartalmaz az alaprendszer (típustól függően 16db vagy 20db). Ebből is össze lehet kapcsolni több rendszert, de itt a töltő miatt fontos, hogy a teljes rendszert meg kell vásárolni a bővítéshez. Bizonyos kártyás rendszereken van kialakított hely reklámszöveg elhelyezésére is.
További kérdés esetén keressen minket elérhetőségeinken, ahol segítünk megtervezni és kiválasztani az Önnek megfelelő hívórendszert.