A vezeték nélküli pincérhívó rendszer egy speciálisan éttermi használatra fejlesztett hívórendszer, azonban a felhasználási területe ennél jóval szélesebb. Hathatós segítséget képes nyújtani étteremben, vagy egyéb olyan vendéglátóhelyen, ahol az asztalnál történik a felszolgálás és a vendég hívja a felszolgálót, vagy az ügyintézőt.
Egy pincérhívó rendszer alapvetően két részből áll, egy hívó és egy jelző készülékből. A készülékek száma igény szerint bővíthető, illetve a működése teljesen az adott vendéglátó egység igényeire szabható.
Hogyan működik a pincérhívó rendszer?
A pincérhívó rendszer egy nagyon egyszerűen használható, de annál praktikusabb készülék. A használata nem igényel hosszas tanulást, vagy betanítás, gyakorlatilag az üzembe helyezést követően azonnal használatba is vehető. A pincérhívórendszer működését az alábbi példa segítségével a legegyszerűbb felvázolni:
Használatbavétel előtt:
Az étterem minden asztalára kihelyezünk egy hívógombot, majd a gombokat párosítjuk a pincérhívó órával(órákkal), vagy fali kijelzővel. Minden gombnak egyedi sorszáma van, ami az asztalszámot jelöli. Lehet betű megjelölést is használni, így például megkülönböztethető a belső helyiség és a külső terasz.
A pincérhívó működése:
- A vendég megérkezik az étterembe, helyet foglal az asztalnál, majd megnyomja a pincérhívó gombot. A gombhoz külön megvásárolható tartó használatával akár néhány soros utasítást adhatunk a vendégek részére a működésről és használatról.
- A felszolgáló karórájára jelzés érkezik az asztalszám feltüntetésével, így azonnal értesül róla, hogy melyik asztalnál várják. Több egyidejű jelzés esetén a hívási sorrend is látható.
Részletes beállítások:
A pincérhívórendszer használata nagyon egyszerű, de ezzel párhuzamosan számos lehetőséget biztosít, hogy az adott étterem működésébe beilleszkedjen.
- Több hívógomb és jelző óra is összekapcsolható.
- Zónák alakíthatók ki, több felszolgáló esetén megadható, hogy melyik asztal kihez tartozik, így az oda kihelyezett gomb mindig a megfelelő pincérnél fog jelezni.
- Többfunkciós gomb használata esetén lehetőség van arra, hogy fizetés esetén minden asztal jelezzen a fizető pincér óráján.
- A konyha is bevonható a rendszerbe, így elkészült rendelés esetén a pincér erről is értesítést kap a hívóórára.
- Fali kijelzővel is bővíthető a rendszer.
- Több beérkező hívást is kezel a pincérhívó rendszer, növekvő, vagy csökkenő sorrend is kiválasztható.
- Modelltől függően az órákon pihenő idő is beállítható, amikor nem fogad hívást.
A pincérhívó rendszer használatának előnyei
- Csökkentheti a vendégek várakozással telt idejét.
- Csökkentheti a felszolgálók terheltségét.
- Mindig hívás szerinti sorrendben történhet a kiszolgálás.
- Megszűnik a kellemetlen integetés/kiabálás a pincér után, a vendég a fogyasztásra és a társaságára tud koncentrálni.
- A felszolgálók munkája szervezettebb, összehangolt lesz.
- Az étterem távoleső, eldugott részeiben is azonnal lehet hívni a felszolgálót
- Privát, csendes sarkok is kialakíthatók, ahova a pincér valóban csak hívás esetén érkezik.
- Külső terasz esetén nem szükséges azt folyamatosan figyelemmel kísérni.
- A vendégek kevesebb várakozással, gyorsabban adhatják le a rendelésüket.
- Nem szűnik meg a felszolgáló és a vendég kapcsolata.
- A vendégek elégedettsége növekszik, szívesebben járnak vissza.
- Új alapokra helyezheti étterme működését, ezzel megelőzheti a konkurenciáját.
A pincérhívó rendszer vitathatatlan előnye továbbá a részletes testre/üzletre szabhatóság. A hívó és a jelző eszközök az adott vendéglátóhely egyedi igényei alapján kombinálhatók. A beállítások úgy alakíthatók ki, hogy a rendszer minél jobban illeszkedjen a felhasználási hely már meglévő adottságaihoz.
A pincérhívó rendszer telepítése egyszerűbb, mint gondolná
A pincérhívó rendszer telepítéséhez nem szükséges az étteremben, vagy az üzletben átalakításokat végezni, mert minden eszköz vezeték nélküli adatátvitelt használ. Maximum olyan eset fordulhat elő, hogy a fali kijelzőt rögzíteni szükséges a falra. A hívógombok elemről működnek, mely elemek kb. 1 évig nem szorulnak cserére (jó minőségű elemek használata esetén). A karórák beépített, tölthető akkumulátorral vannak ellátva, amelyek szabványos USB töltővel tölthetők.
Nem csak étteremben, vagy vendéglátásban használható a pincérhívó rendszer
Több éves tapasztalatunk alapján kijelenthető, hogy szinte bármely területen megállja a helyét a pincérhívó rendszer, sőt talán nagyobb mennyiségben választják a vendéglátástól eltérő területekre.
Íme néhány terület, ahol már használnak vezeték nélküli pincérhívó rendszert:
- Étterem és vendéglátóhelyek
- Szálloda, hotel
- Élelemiszer bolt (személyzet hívására)
- Hentesüzlet
- Pékség
- Bevásárlóközpont
- Idegenforgalom
- Teaház
- Gyár, gyártó üzem
- Gyógyfürdő, strand
- Wellness központ
- Kórház, orvosi rendelő
- Állatorvosi rendelő
- Tüzép telep
- Telephely (akár nagyobb távolságra is)
- Sípálya, síközpont
- Üvegvisszaváltó (ahol nincs folyamatos személyzet)
A fenti felsorolásból érdemes külön említést tenni a gyárakról, üzemekről. Számos helyen bizonyított már a hívórendszer, ahol gyártósorok vannak és ezek felügyeletét szeretnék a legoptimálisabban ellátni. Hívógombok használatával megoldható például az is, hogy egy nagyobb gyárban az egyik gép leállásakor a kezelő azonnal tudjon jelzést küldeni a diszpécser irodába, vagy azonnal elérje a hozzá tartozó karbantartót.
A pincérhívó rendszer használata előnyös lehet olyan kiskereskedelmi egységekben is, ahol nincs állandó személyzet bizonyos helyeken. Ide elegendő csupán egy hívógombot telepíteni, egy hívást jelző karórát adni az alkalmazottnak, aki azonnal értesül a hívásról, amikor egy vásárló megnyomja a gombot. Ilyen hely lehet például egy nagyobb üzletben a hentespult, cukrászpult, vagy akár a grill részleg is.
További felhasználási hely, ahova gyakran választanak hívórendszer az a tüzéptelep, vagy építőanyag-kereskedés. Ezeken a helyeken jellemzően a rendelés egy központi helyen történik, de az árukiadás a telephely egy másik részén valósul meg. A vezeték nélküli hívórendszer használatával elkerülhető, hogy az ügyfelek bolyongjanak a telephelyen, keresve, hogy hol vehetik az ár árut. Ez fokozott balesetveszéllyel is járhat a közlekedő targoncák miatt. A vásárlónak elegendő csak a bejáratnál lévő hívógombot megnyomni, és a személyzet azonnal értesül róla, hogy ügyfél várakozik áruátvételre.
A fenti területeken kívül természetesen még számtalan helyen lehet hasznos egy hívógomb alkalmazása. Amennyiben felkeltette az érdeklődését a fenti összeállítás, akkor keressen minket az elérhetőségeink bármelyikén és segítünk összeállítani, illetve kiválasztani és megtervezni az Önnek az ideális hívórendszer kialakítást.